Vragen Waterstofsulfide, mest en gezondheid

Op 17 april 2013 stelden D66, PvdA en GroenLinks vragen over de problematiek rondom waterstofsulfide in Deurne (beantwoord op 7 mei 2013). Vervolgens stelde de PvdA op 20 mei 2014 vragen over het uitgevoerde onderzoek naar deze problematiek (beantwoord op 10 juni 2014).
In het antwoord van 10 juni 2014 schrijft GS “Door het expertpanel wordt gesteld dat eventuele negatieve gezondheidseffecten door blootstelling in de buitenlucht reversibel zijn. Daarnaast zullen de termijnen waarop negatieve gezondheidseffecten kunnen optreden in de praktijk niet snel voorkomen. Een onderzoek naar waar dit mogelijk nog meer kan spelen in de provincie Noord-Brabant heeft de eerste prioriteit.”

D66 vindt gezondheid van groot belang. Niet voor niets hebben wij dit nog eens extra laten opnemen in het provinciaal beleid. Inmiddels heeft de D66-fractie nieuwe informatie ontvangen die hebben geleid tot het stellen van schriftelijke vragen.

Door: Anne-Marie Spierings
Datum vragen: 15 maart 2015