vrijdag 13 november 2020

Gezondheid staat voorop.

We vragen in deze tijden als samenleving best veel van elkaar. Bijvoorbeeld het advies van de premier en dit kabinet: Werk thuis wanneer dit mogelijk is. Wij weten dat dit voor veel Brabanders niet makkelijk is, werken vanuit huis en het missen van collega’s en ook wij missen de gesprekken bij de koffieautomaat op vrijdag. Maar als politici moeten we onszelf aan die zelfde regels houden.

Daarom gaan wij als fractie niet fysiek deelnemen aan een debat als daar goede alternatieven voor zijn. In Brabant zijn die mogelijkheden er. We hebben als Provinciale Statenleden de afgelopen weken heel goed ons werk kunnen doen door de digitale ondersteuning van de griffie en het ICT team van de provincie. Wij kunnen dus digitaal vergaderen. Dit hebben we de afgelopen weken met succes gedaan.

Daarom is de fractie van D66 samen met de fracties van SP en PvdA vrijdag niet fysiek aanwezig bij het begrotingsdebat en zullen ze digitaal inspreken. De andere fracties hebben hier niet voor gekozen.