dinsdag 25 juni 2019

Femke Dingemans directeur van de Brabantse Milieufederatie

D66 Noord-Brabant neemt afscheid van Femke Dingemans; zij wordt vanaf 19 augustus directeur van de Brabantse Milieufederatie.

Femke Dingemans neemt afscheid van de Provinciale Staten van Brabant. Dit is het gevolg van haar aantreden als directeur van de Brabantse Millieufederatie. Dit werk is niet verenigbaar met haar functie als Statenlid; daarom zal zij de fractie per 30 juni verlaten.

Femke heeft zich de afgelopen 4 jaar namens D66 Brabant met name ingezet voor een beter milieu, schonere natuur en een gedegen financiële huishouding. Een van haar vele successen is de campagne “Een dumper is een stumper” die illegale afvaldumpingen tegen gaat. Verder heeft Femke namens de fractie de structurele financiering van extra BOA’s (bijzondere opsporingsambtenaren) in het Brabantse buitengebied en een pilot met datagedreven toezicht vanuit de omgevingsdiensten gerealiseerd.

De fractie is haar uitermate erkentelijk voor haar inzet binnen en buiten de Provinciale Staten. Voor de fractie was zij ook penningmeester en vicefractievoorzitter. Wij danken Femke hartelijk voor de afgelopen jaren en wensen haar alle succes met haar nieuwe functie.

Liesbeth Sjouw zal Femke Dingemans opvolgen. Liesbeth woont sinds 2001 in Geldrop en kreeg bij de verkiezingen in maart 1.221 stemmen. Liesbeth zal het woord voeren over de onderwerpen Mobiliteit, Vrijetijdseconomie en Bestuurlijke Vernieuwing. De fractie heet haar van harte welkom.