zaterdag 2 januari 2021

Eric Logister nieuwe wethouder Oisterwijk

In Oisterwijk zijn afgelopen november herindelingsverkiezingen gehouden. D66 heeft in die gemeente twee zetels behaald: een prachtig resultaat voor de partij die daar voor het eerst met een zelfstandige lijst deelnam aan de verkiezingen. (Voorheen maakte D66 in Oisterwijk deel uit van het samenwerkingsverband PRO.) Het voelt als een fraaie beloning voor de kiezers dat het nieuwe college van burgemeester en wethouders in Oisterwijk mede door D66 gevormd gaat worden.

Maandag 4 januari zal Eric Logister namens D66 voorgedragen worden als wethouder in Oisterwijk.

Logister is momenteel D66-Statenlid in Brabant, maar hij zal die functie niet combineren met het wethouderschap. Dan zal hij op 22 januari afscheid nemen van Provinciale Staten. Logisters deskundige inbreng, met name op het gebied van financiën, onderwijs en economie, zal in de Staten node gemist worden.

Hij wordt wanneer zijn voordracht bevestigd wordt door de gemeenteraad, in Provinciale Staten opgevolgd door Anne-Marie Spierings uit Sint-Michielsgestel. De voormalig gedeputeerde en lijsttrekker van D66 in Noord-Brabant neemt een karrenvracht aan kennis en ervaring mee naar het provinciehuis. “Ik kijk ernaar uit weer een politieke rol te kunnen gaan vervullen in onze mooie provincie”, aldus Spierings. D66-fractievoorzitter Ine Meeuwis stelt opgetogen: “We krijgen, met Anne-Marie erbij, een Brabantse fractie met een mooie mix van ervaring en vernieuwing.”