maandag 29 oktober 2018

D66 Noord-Brabant presenteert met trots de kandidatenlijst.

De definitieve volgorde van de lijst met D66-kandidaten voor de Provinciale verkiezingen 2019 is bekend. De volgorde van de kandidaten is bepaald door de leden van D66. Alle leden konden hun stem uitbrengen via e-voting.

Anne-Marie Spierings Lijsttrekker.

Boven aan de lijst prijkt de naam van lijsttrekker Anne-Marie Spierings. De uit Sint-Michielsgestel afkomstige politica is op dit moment gedeputeerde namens D66 in het college. In 2015 was zij ook de lijsttrekker in Noord-Brabant. “Ik ben trots op onze kandidaat-Statenleden. Ze staan stuk voor stuk voor kwaliteit. We hebben een goede mix van ervaring en frisse blik. Stad en land en alle delen van Brabant zijn vertegenwoordigd. Samen gaan we met veel energie het sociaal-liberale D66-geluid laten horen voor de toekomst van Brabant.”

Femke Dingemans uit Moergestel is de nummer twee van de lijst. Zij is al sinds 2015 Statenlid en o.a. woordvoerder economie en natuur. De top drie wordt gecomplementeerd door Arend Meijer woonachtig in Waalwijk, de huidige fractievoorzitter is ook al sinds 2015 statenlid.

Voor de eerste nieuwkomer op de lijst hoeven we maar te kijken naar nummer vier: Janneke van Kessel uit Cranendonck. De biologe heeft een verleden bij de Dierenbescherming. Op nummer vijf zien we Ine Meeuwis, zittend Statenlid uit Best. Zij is in de huidige fractie woordvoerder energie.

De top tien bestaat verder uit Eric Logister (Chaam), Liesbeth Sjouw (Geldrop), Bettine van Boxel – Van Gruijthuijsen (Oss), Suat Kutlu (Eindhoven) en Thierry de Heer (Hoogerheide).

De lijstadviescommissie bestond uit Hans Driessen, Marianne de Bie en Fleur van der Schalk. Wij willen de leden van deze commissie hartelijk bedanken voor hun zorgvuldige werk.

Binnenkort maakt D66 Noord-Brabant de lijstduwers bekend. Gemotiveerde en bekende leden die graag hun naam en energie verbinden aan de komende provinciale verkiezingen.

De complete vastgestelde kandidatenlijst:

1 Anne-Marie Spierings
2 Femke Dingemans