vrijdag 23 maart 2018

D66 gekozen in een recordaantal gemeenten

D66 treedt in Noord-Brabant toe tot een recordaantal gemeenteraden. Het aantal raden waarin D66 deelneemt na de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen is gestegen met negen. In Dongen, Goirle, Zundert, Gilze Rijen, Moerdijk, Geertruidenberg, Bladel, Son en Breugel en Grave gaan D66-fracties starten met een, twee of zelfs drie zetels.

In een groot deel van de gemeenten (12) blijft D66 met hetzelfde aantal zetels vertegenwoordigd in de raden, zoals in Tilburg en Den Bosch. In Brabant moeten zeventien D66-fracties een of twee raadszetels inleveren. Zetelwinst is er in Boxtel en Waalwijk, beiden gaan van twee naar drie zetels.

“We zijn erg trots op het Brabantse resultaat voor D66. In veel gemeenten treden we nieuw toe in de raad. We zijn veel dank verschuldigd aan de honderden vrijwilligers die zich keihard hebben ingezet voor deze verkiezingen” aldus afdelingsvoorzitter Bas Werker, we gaan overal aan de slag om het vertrouwen dat de kiezer ons gaf waar te maken.